ترمیم لثه بعد از کشیدن دندان

ترمیم لثه بعد از کشیدن دندان

ترمیم لثه بعد از کشیدن دندان

پیشگیری از تحلیل لثه و فک از جمله موضوعات مورد توجهی است که اشخاص پس از کشیدن دندان های خود بایستی حتما نسبت به جایگزینی مناسب به منظور جای خالی آن اقدام کنند. زیرا که پس از کشیدن یا افتادن دندان، بافث لثه، پیرامون آن کم کم و طی روندی تحلیل رفته و این عامل همچنین سبب بروز شکاف هاو روزنه هایی بین دندان ها و خط لثه دهان شخص می گردد. در این صورت باکتری ها و میکروب های بیماری زا به سرعت بسیار زیاد در این شکاف جمع می شوند و لثه شخص نیز مبتلا به عفونت های بسیار شدید می شود. در این مطلب از وب سایت کلینیک دندانپزشکی فرحزاد واقع در تهران سعی داریم به راهکارهای ترمیم لثه بعد از کشیدن دندان اشاره ای داشته باشیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منظور از تحلیل لثه چیست؟

یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های ساختار دهان انسان، لثه نام دارد که شامل یک بافت منسجم و مستحکم بوده و وظیفه حفظ و نگه داری از ریشه و بخش های زیر دندان را بر عهده دارد. از همین رو سلامت این عضو به منظور حفظ و نگهداری دندان های شخص از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و بایستی به آن دقت و توجه ویژه شود. تحلیل لثه یا همان عقب رفتگی دندان از نظیر: مشکلات رایج و شایع بیماری های دهانی بوده و به روندی گفته می شود که در طول آن همه یا قسمتی از بافت لثه دهان شخص کم کم مبتلا به فرسودگی و انحطاط شده و دلایل متعددی را می توان برای این عارضه برشمرد. این بیماری شایع که گاه علت آن برای افراد نامعلوم است در صورت بی توجهی و درمان به موقع مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد.

مشکلات و عوارض ناشی از بی توجهی برای درمان تحلیل لثه

تحلیل لثه به تدریج باعث عقب رفتگی و ایجاد شکافی ما بین دندان ها و خط لثه دهان فرد می گردد و در صورت بی توجهی و عدم درمان به موقع آن، ریسک آسیب پذیری به دندان ها و ریشه آن را به علت عفونت افزایش خواهد داد. از همین رو ما در این بخش به صورت خلاصه و تیتر وار به چند مورد از مهمترین مشکلات و عوارض ناشی از بی توجهی درمان به موقع تحلیل لثه به شکل موارد مطرح شده در زیر اشاره کرده ایم:

  • آسیب به بافت و ساختار استخوانی فک و دندان نظیر ریشه
  • زیاد شدن ریسک پوسیدگی های دندانی و بین دندانی در درجات بسیار بالا به وجود آمده از جمع شدن باکتری های بیماری زا در شکاف صورت گرفته
  • بروز حساسیت و از دست رفتن استخوان و در نتیجه شل شدن آن
  • احساس بلند تر بودن یک دندان از اندازه طبیعی خود
لثه
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – لثه

راهکارهای پیشگیری از تحلیل لثه بعد از کشیدن دندان

تحلیل بافت لثه مانند بیماری های شایع و رایج دهانی است که به علت های مختلف مانند بالا رفتن سن، ژنتیک، مسواک زدن خشن، عدم رعایت بهداشت، رژیم غذایی نادرست، مبتلا به بیماری های لثه و یا کشیدن دندان های پوسیده و شکسته اتفاق می افتد و ضروری است که هر چه سریعتر به عنوان پیشگیری از تحلیل لثه و عوارض پس از آن اقدام کرد. از جمله راهکارهایی که می توان به منظور پیشگیری از تحلیل لثه پس از کشیدن دندان های پوسیده و … استفاده کرد؛ شامل هر کدام از موارد ذکر شده در بخش زیر است:

  • جای خالی دندان و پیشگیری از تحلیل لثه با ایمپلنت

اصولا یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارهایی که به عنوان پیشگیری از تحلیل لثه بعد از کشیدن دندان به اشخاص پیشنهاد می شود؛ پر کردن جای خالی دندان با ایمپلنت است. در واقع از دست دادن دندان و جای خالی آن سبب تحلیل لثه و استخوان فک شده و باکتری های کم کم در بین لیگامنت های لثه که متصل کننده دندان به استخوان است، جمع می شوند. از همین رو صلاح است که بر اساس تشخیص متخصص هرچه سریع تر به فکر جایگزینی مناسب به منظور پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته باشیم.

  • پروتز یا دندان مصنوعی

پروتز فقط به کاهش قسمتی از فشار وارد شده به لثه پیشگیری کرده و این متد نمی تواند نقش اثر گذار به منظور پیشگیری از تحلیل استخوان و بافت لثه ایفا کند؛ از همین رو متخصصان پیشنهاد می کنند که صلاح است از متد ایمپلنت استفاده نمود. این تکنیک درمانی علاوه بر بهبود ظاهر لبخند موجب بازیابی و ترمیم لثه ها شده و در قالب یک تکنیک درمانی غیر تهاجمی ایفای نقش می کند. لازم به ذکر است که در  وضعیتی که استخوان لثه جهت ایمپلنت از بین رفته باشد بایستی از پیوند استخوان جهت ترمیم و بازسازی استخوان آسیب دیده و از دست رفته کمک گرفت.

نامرتبی دندان ها و جلوگیری از تحلیل بافت لثه با ارتودنسی

نامرتبی و به هم ریختگی دندان ها و یا فشردگی آنها به یکدیگر به منظور یکی دیگر از موارد بسیار مهم و اثر گذار در تحلیل استخوان لثه به حساب آمده و بایستی به منظور جلوگیری از تحلیل بیشتر آن و قرارگیری دندان ها در محل مناسب خود از روش ارتودنسی کمک گرفت. این تکنیک کمک می کند تا دندان های کج و نامرتب و نامنظم در قسمت مناسب خود قرار گرفته و علاوه بر زیبایی، جویدن غذا نیز برای شخص راحت تر و آسانتر شود.

در حقیقت عقب و جلو رفتگی دندان ها سبب می شود که بافت لثه در امتداد طول دندان ها منظم و مرتب نبوده و در سمت مخالف کشیده شود. همچنین جمع شدن جرم بیشتر به علت نامرتبی و نامنظمی دندان ها از دیگر مسائلی است که فرآیند تحلیل لثه را تسریع خواهد کرد. لازم به ذکر است بایستی در درمان ارتودنسی به این مسئله دقت داشته باشید که فرآیند دوره درمان بایستی به شکل تدریجی و نرمال بوده و بدن شخص از توانایی مورد نیاز جهت تطبیق با حرکت دندان ها برخوردار باشد.

خلاصه مراقبت هایی که باید بعد از جراحی و کشیدن دندان انجام بدهید

  • از تف کردن آب دهانتان پرهیز کنید.
  • از کشیدن سیگار پرهیز نمایید.
  • از خوردن مایعات با نی دوری نمایید.
  • یک ساعت گاز استریل را محکم روی قسمت زخم فشار دهید.
  • خونریزی خفیف تا ۶ ساعت پس از جراحی امری طبیعی است
  • تورم از عوامل شایع و رایج پس از جراحی است.
  • پس از ٢۴ساعت دهان خود را با نمک شستشو دهید.
  • احتمال دارد در باز کردن دهانتان تا چند روز پس از جراحی مشکل داشته باشید.

نتیجه گیری

لثه و دندان های پیرامون پس از اجرای جراحی در حساس ترین شرایط ممکن قرار دارند که احتمال بروز عوارض و مشکلات دیگر در آنها بسیار زیاد می باشد. مشکلاتی نظیر خون ریزی های شدید، عفونت دندان، عدم شکل گیری صحیح و … از این دست می باشند.

البته بیان این عوارض قرار نیست در بیمار نگرانی را ایجاد کند بلکه اشاره به اهمیت بالای مراقبت های لازم بعد از کشیدن و جراحی دندان دارد. کشیدن دندان از نظیر بیماریها و مشکلاتی است که می توان گفت برای همه اشخاص دیر یا زود بوجود می آید.

بنابراین چه الان در این مرحله قرار داشته باشیم و چه دندان هایمان سالم باشد، خوب است در مورد این مراقبت ها اطلاعات کافی داشته باشید. ما به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم برای درمان بیماری های دهان و دندان خود به یک کلینیک معتبر و با سابقه مراجعه کنید که پیشنهاد ما به شما کلینیک دندانپزشکی فرحزاد است.

لثه
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – لثه

کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017829

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/farahzaddentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

farahzaddentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/LVB6l

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

بازسازی دندان چیست؟
مراحل قالب گیری دندان برای روکش
چگونه از دندان کودکان مراقبت کنیم
آسیب شناسی دهان و فک و صورت
بهترین روش ترمیم دندان
ترتیب افتادن دندان شیری

برچسب‌ها

ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک ارتودنسی چیست افتادن پست دندان انواع ارتودنسی انواع لمینت دندان باندینگ دندان بلیچینگ دندان چیست حداکثر سن برای ارتودنسی درمان تحلیل لثه درمان عفونت لثه در خانه روکش دندان چیست سلامت دهان و دندان کودکان عصب کشی دندان جلو عصب کشی دندان عقل عصب کشی دندان پوسیده عصب کشی دندان چیست عفونت ریشه دندان شکسته عفونت ریشه دندان پر شده عوارض لمینت دندان عوارض کامپوزیت دندان فلوراید تراپی دندان بزرگسالان فیلم کاشت دندان بدون ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان قیمت بلیچینگ دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت لیفت لثه قیمت کاشت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان چیست لیفت لثه چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان هزینه جراحی فک پر کردن جای خالی دندان با کامپوزیت پر کردن دندان پر کردن دندان با لیزر کاشت دندان ایمپلنت کاشت دندان با بریج کاشت دندان بدون ایمپلنت کاشت دندان دائمی کاشت دندان مصنوعی کامپوزیت دندان چیست کنده شدن روکش دندان

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir