رویش دندان دائمی پشت دندان شیری

رویش دندان دائمی پشت دندان شیری

رویش دندان دائمی پشت دندان شیری

رویش دندان دائمی پشت دندان شیری یا به اصطلاح دندان کوسه ای دلیل نگرانی خیلی از خانواده ها می باشد. در کودکان در سن ۶ الی ۴ سالگی دندان دائمی جوانه می زنند. دندان دائمی در زیر دندان های شیری زده می شود و با رشت دندان دائمی، دندان شیری لق شده و خواهد افتاد، اگر این جوانه در زیر دندان شیری نباشد باعث ایجاد ۲ ردیف دندان می شود.

این مشکل در فک پائین معمولاً خودش برطرف خواهد شد، اما در فک بالا به خاطر احتمال انحراف فک بهتر است سریع تر دندان شیری کشیده شود.

در بعضی مواقع مقاومت دندان شیری بسیار بالا است. به همین دلیل دندان دائمی از پشت دندان شیری بیرون می زند که به آن به اصطلاح دندان کوسه ای گفته می شود. در بسیاری از موارد دیده  شده است که چند روز پس از رشد دندان دائمی در  پشت دندان شیری مشکل حل شده و دندان شیری خود به خود خواهد افتاد. مشکل رشد دندان دائمی پشت دندان شیری مشکلی شایعی است که برای ۱۰ درصد کودکان رخ خواهد داد.

علت رشد دندان دائمی پشت دندان شیری

برای رشد دندان دائمی پشت دندان شیری دلایل زیادی وجود دارد. برخی دندان پزشکان اعتقاد دارند که این اتفاق زمانی رخ می دهد، که ریشه های دندان شیری به صورت معمول حل نشود و دندان های دائمی جای دیگری برای رشد نخواهد داشت. مگر در جایی که دارای کمترین مقاومت باشد. عده ای دیگر از پزشکان اعتقاد دارند که دندان های دائمی به دلیل شلوغی بیش از حد دندان ها در فک پایین رشد خواهند کرد. یکی از دلایل دیگر رشد دندان دائمی در پشت دندان شیری می تواند انحراف ساده از حالت نرمال باشد.

دندان دائمی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان دائمی

حل مشکل دندان کوسه ای

اگر رشد دندان دائمی پشت دندان شیری در فک پایین باشد و دندان شیری کودک بسیار لق باشد، دندانپزشک هیچ درمانی برای کودک انجام نمی دهد و حدوداً ۲ تا ۳ هفته زمان می دهد تا دندان شیری کودک خود به خود بیفتد، تا کودک شما تحت درمان ناخوشایند کشیدن  دندان قرار نگیرد. اما اگر بعد از این زمان، دندان نیفتاد پزشک از روش کشیدن دندان شیری استفاده خواهد کرد.

اگر دندان پزشک دندان های شیری را بکشد، اما باز هم دندان برای رشد دائمی خود فضای کافی نداشته باشد و موقعیت فعلی آن ها موقعیت نهایی دندان باشد، دندان پزشک از روشی دیگر به نام دیسکینگ استفاده می کند. این روش دندان پزشک باید مقداری از مینای دندان های مجاور را بتراشد تا جا برای رشد دندان های دائمی باز شود.

اگر دندان شیری لق نشده باشد و دندان دائمی  پشت دندان شیری شروع به رشد کرده باشد، پزشک در این زمان توصیه به کشیدن دندان شیری می کند.

بعد از رفع مانع یعنی افتادن دندان شیری، اگر فضای کافی برای رشد دندان باشد دندان دائمی با ایجاد فشار زبان، حرکت کرده و سر جای خودش قرار خواهد می گیرد. اگر رشد دندان دائمی پشت دندان شیری در فک بالا اتفاق افتد، در اسرع وقت نسبت به کشیدن دندان شیری اقدام کنید. معمولاً در کشیدن دندان شیری فک بالا باعث ایجاد مشکلات ارتودنسی در آینده می شود. بعضی از والدین فکر می کنند دندان های شیری چون موقتی هستند، هیچ اهمیتی ندارند و نیاز به مراقبت ندارند. اما دندان شیری بسیار با ارزش است و کودک برای جویدن غذا، صحبت کردن و داشتن ظاهری زیبا، سلامت و دندان های سالم آینده نیازمند هستند.

دندان شیری فضای لازم برای رویش دندان دائمی را حفظ خواهد کرد و در هدایت رویش دندان دائمی نقش اساسی خواهد داشت. پس باید در مراقبت و حفظ و نگهداری آن‌ها حساس باشید. هر کدام از دندان های شیری باید تا سن خاصی در دهان باقی بمانند.

دندان دائمی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان دائمی

درباره کلینیک دندانپزشکی فرحزاد

کلینیک دندانپزشکی فرحزاد یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی برای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد.

کلینیک دندانپزشکی فرحزاد زیر نظر بهترین کادر درمان و متخصصان باتجربه می‌باشد شما با مراجعه به این کلینیک می‌توانید درمان دندان‌ های خود و فرزند خود را بدون هیچ‌گونه استرس و اضطرابی آغاز نمایید و لبخندِ زیبا را به خود و کودک خود هدیه دهید.

دندان دائمی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان دائمی

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017829

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/farahzaddentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

farahzaddentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://farahzaddentalclinic.ir/37kx

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/2mguV

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/8hlXrh3J

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

بازسازی دندان چیست؟
مراحل قالب گیری دندان برای روکش
چگونه از دندان کودکان مراقبت کنیم
آسیب شناسی دهان و فک و صورت
بهترین روش ترمیم دندان
ترتیب افتادن دندان شیری

برچسب‌ها

ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک ارتودنسی چیست افتادن پست دندان انواع ارتودنسی انواع لمینت دندان باندینگ دندان بلیچینگ دندان چیست حداکثر سن برای ارتودنسی درمان تحلیل لثه درمان عفونت لثه در خانه روکش دندان چیست سلامت دهان و دندان کودکان عصب کشی دندان جلو عصب کشی دندان عقل عصب کشی دندان پوسیده عصب کشی دندان چیست عفونت ریشه دندان شکسته عفونت ریشه دندان پر شده عوارض لمینت دندان عوارض کامپوزیت دندان فلوراید تراپی دندان بزرگسالان فیلم کاشت دندان بدون ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان قیمت بلیچینگ دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت لیفت لثه قیمت کاشت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان چیست لیفت لثه چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان هزینه جراحی فک پر کردن جای خالی دندان با کامپوزیت پر کردن دندان پر کردن دندان با لیزر کاشت دندان ایمپلنت کاشت دندان با بریج کاشت دندان بدون ایمپلنت کاشت دندان دائمی کاشت دندان مصنوعی کامپوزیت دندان چیست کنده شدن روکش دندان

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir