سفید کردن دندان در دندان پزشکی

سفید کردن دندان در دندان پزشکی

سفید کردن دندان در دندان پزشکی

عوامل متفاوتی باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. کدر، زرد و بد رنگ شدن دندان ها بر اعتماد به نفس افراد زمان خندیدن و صحبت کردن تاثیر نامطلوبی دارد. امروزه در حوزه دندانپزشکی روش های ترمیمی و درمانی زیادی وجود دارد که مشکلات مربوط به سلامتی و زیبایی دندان ها را برطرف می کند. اگر شما هم به دنبال لبخندی زیباتر و سفید تر می باشید، بهتر است که تا پایان این مقاله جهت سفید کردن دندان های خود با ما همراه باشید.

روش های سفید کردن دندان

پس از انجام معاینات لازم توسط دندانپزشک و انجام مشاوره نوع روش ترمیمی با توجه به نیاز و شرایط شما مشخص می شود. انواع این روش ها عبارتند از:

۱- لمینت دندان

لمینت سرامیکی روکش های نازکی از جنس پرسلین است که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. این روکش ها با نصب بر روی دندان ها ایرادات موجود در دندان ها را پوشش می دهد.

نصب لمینت ها به این صورت می باشد که ابتدا مقدار  کمی از مینای دندان تراشیده خواهد شد و سپس از دندان ها قالب گیری می شود قالب های تهیه شده به لابراتوار برای ساخت ارسال می شود و در لابراتوار بر اساس این قالب ها روکش های لمینت ساخته می شود و به مطب ارسال می گردد. ساخته شدن لمینت ها دو هفته زمان نیاز دارد. در این مدت زمان یک روکش موقت بر روی دندان ها چسبانده می شود تا دندان تراشیده شده دچار آسیب نشود. سپس با مراجعه مجدد بیمار به مطب روکش های اصلی با استفاده  نصب می شود و دندان ها تغییر رنگ داده  و به دندان هایی سفید و زیبا تبدیل می شود.

۲- کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان نیز مانند لمینت روکش هایی می باشد که با پوشاندن سطح دندان بدرنگی و مشکلات ظاهری آن را می پوشاند. مواد کامپوزیت خمیر مانند است و با استفاده از ابزار دندانپزشکی بر روی دندان قرار داده می شود و متناسب با شکل دندان فرم داده می شود و با استفاده از نور آبی محکم می شود. کامپوزیت دندان از روش های آسان و مقرون به صرفه در اصلاح بدرنگی و سفید کردن دندان ها است.

۳- بلیچینگ دندان

یکی دیگر از روش هایی که در دندانپزشکی زیبایی مورد توجه می باشد بلیچینگ است. بلیچینگ به دو صورت بلیچینگ در خانه و بلیچینگ در مطب قابل انجام است. بلیچینگ دندان با استفاده از مواد هیدروژن پراکسید و کاربامید پراکسید انجام می شود. این مواد درون مینا و عاج دندان نفوذ می کند و طی یک فرآیند اکسیداسیون باعث تغییر رنگ دندان و از بین رفتن لکه ها می شود. فرد پس از یک جلسه مراجعه به مطب از نتیجه کار و داشتن دندان های سفید می تواند لذت ببرد.

۴- جرم گیری دندان

تجمع باکتری ها و ایجاد پلاک بر روی دندان ها موجب تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها می شود. در جرم گیری دندان با برداشتن جرم ها از روی دندان ها باعث برداشتن لایه ای می شود که دندان ها را بد رنگ کرده. با انجام جرمگیری دندان ها شفاف شده و رنگ اصلی آن ها نمایان خواهد شد.

بهترین روش سفید کردن دندان کدام است؟

هرکدام از روش های بالا با توجه به شرایط و، وضعیت دهان و دندان فرد مشخص می گردد. افرادی که دندان های سالم دارند و فقط دچار بد رنگی می باشند باید از روش بلیچینگ استفاده کنند. کسانی که علاوه بر بدرنگی دندان هایشان مشکلاتی مانند لب پر شدگی و شکستگی دارد باید از سایر روش های ترمیمی و درمانی مانند نصب روکش ها استفاده کنند.

هزینه سفید کردن دندان ها

قیمت سفید کردن دندان ها با توجه به فاکتور های مختلف مشخص می شود مانند: تعداد دندان هایی که تحت درمان ترمیم و یا زیبایی قرار گرفته، تجربه و مهارت دندانپزشک، درمان های جانبی، درمان بیماری های لثه و نوع روش درمانی متناسب با شرایط بیمار.

سفید کردن دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – سفید کردن دندان

عوامل موثر بر تغییر رنگ و نیاز به سفید کردن دندان ها

موارد مختلف در این تغییر رنگ تاثیر دارند. در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

۱- عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از موثرترین موارد تغییر رنگ دندان ها و لکه دار شدن دندان ها است. اگر فرد به طور مرتب مسواک بزند و نخ دندان بکشد از زرد شدن و لکه دار شدن دندان های خود پیشگیری کنید.

۲- ژنتیک

ژنتیک در نظم و الگوهای دندان فرد نقش دارد و می تواند رنگ آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

۳- افزایش سن

افزایش سن باعث کدر شدن و تغییر رنگ دندان ها می شود.

۴- مصرف دخانیات

نیکوتین یکی از دشمنان سلامتی دندان ها و از عوامل موثر بر تغییر رنگ و بدرنگ شدن دندان ها است.

۵- مصرف مواد غذایی رنگی

مصرف بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی رنگدانه مانند چای و قهوه موجب زرد شدن دندان ها می شود.

ماندگاری سفید کردن دندان

ماندگاری سفید کردن دندان به نوع روش که به کار رفته است بستگی دارد. ماندگاری هرکدام از روش ها به میزان دقت و توجه فرد در رعایت بهداشت دهان و دندان بستگی دارد. در ادامه طول عمر هرکدام از  روش ها را مطرح می کنیم:

۱- ماندگاری بلیچینگ

ماندگاری روش بلیچینگ در حدود 6 ماه است.

۲- ماندگاری لمینت

ماندگاری و طول عمر لمینت با توجه به میزان مراقبت های انجام شده بین 10 تا 15 سال است.

۳- ماندگاری کامپوزیت

ماندگاری کامپوزیت بین 7 تا 10 سال است.

۴- ماندگاری جرم گیری

جرم گیری دندان ها و ماندگاری آن در حدود 6 ماه دارد.

نکات مراقبتی بعد از سفید کردن دندان

ماندگاری سفید کردن دندان ها به مراقبت هایی که بیمار انجام می دهد بستگی دارد. در زیر این نکات مراقبتی را معرفی خواهیم کرد:

۱- رعایت بهداشت دهان و دندان

۲- عدم مصرف مواد غذایی رنگی

۳- عدم مصرف دخانیات

۴- انجام چکاب های منظم دندانپزشکی

سخن آخر درباره سفید کردن دندان ها

امروزه یکی از آرزوهای هر فرد داشتن دندان های سفید می باشد که در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شود. سفید کردن دندان ها دارای راهکارهای مختلفی می باشد که یکی از راهکارهای آن روش کلینیکی توسط متخصص دندانپزشک می باشد. شما در ابتدا زیر نظر متخصص قرار خواهید گرفت و متخصص با توجه به شرایط دندان های شما و نوع تغییر رنگ دندان های شما از روش مناسب جهت سفید کردن دندان ها برای شما استفاده می نماید. بلیچینگ کردن دندان ها یکی از راهکارهای درمانی و زیبایی است که امروزه بسیاری از افراد از این روش استفاده می نمایند. اگر فرد بر روی دندان های خود دارای پلاک باشد متخصص ابتدا اقدام جرم گیری می کند. اگر شما عزیزان هم به دنبال کلینیکی معتبر جهت درمان دندان های خود زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی فرحزاد می باشد.

سفید کردن دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – سفید کردن دندان

آشنایی بیشتر با کلینیک دندانپزشکی فرحزاد

امروزه با روش های مختلف در دندانپزشکی فرد متخصصی که به آن مراجعه می نماید باید دارای مهارت و با سابقه کاری طولانی مدت باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی فرحزاد در ابتدا زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی مجرب قرار خواهید گرفت و هیچ گونه عوارضی برای شما ایجاد نخواهد شد. کلینیک دندانپزشکی فرحزاد دارای دستگاه های به روز دندانپزشکی در سطح جهانی است که شما عزیزان دچار عوارض درمانی پس از درمان نشوید. با مراجعه هرچه سریع‌تر به کلینیک دندانپزشکی فرحزاد لبخندی زیباتر و هزینه درمانی کمتر را به خود اختصاص دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017829

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/farahzaddentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

farahzaddentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

بازسازی دندان چیست؟
مراحل قالب گیری دندان برای روکش
چگونه از دندان کودکان مراقبت کنیم
آسیب شناسی دهان و فک و صورت
بهترین روش ترمیم دندان
ترتیب افتادن دندان شیری

برچسب‌ها

ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک ارتودنسی چیست افتادن پست دندان انواع ارتودنسی انواع لمینت دندان باندینگ دندان بلیچینگ دندان چیست حداکثر سن برای ارتودنسی درمان تحلیل لثه درمان عفونت لثه در خانه روکش دندان چیست سلامت دهان و دندان کودکان عصب کشی دندان جلو عصب کشی دندان عقل عصب کشی دندان پوسیده عصب کشی دندان چیست عفونت ریشه دندان شکسته عفونت ریشه دندان پر شده عوارض لمینت دندان عوارض کامپوزیت دندان فلوراید تراپی دندان بزرگسالان فیلم کاشت دندان بدون ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان قیمت بلیچینگ دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت لیفت لثه قیمت کاشت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان چیست لیفت لثه چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان هزینه جراحی فک پر کردن جای خالی دندان با کامپوزیت پر کردن دندان پر کردن دندان با لیزر کاشت دندان ایمپلنت کاشت دندان با بریج کاشت دندان بدون ایمپلنت کاشت دندان دائمی کاشت دندان مصنوعی کامپوزیت دندان چیست کنده شدن روکش دندان

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir