علت بوی دهان بعد از لمینت

علت بوی دهان بعد از لمینت

علت بوی دهان بعد از لمینت

از روش‌های اصلاح و درمان طرح لبخند و ترمیم ناهنجاری‌ ظاهری دندان‌، لمینت دندان است. با پیشرفت علم دندانپزشکی می‌توان بسیاری از ایرادات ظاهری دندان مانند بدرنگی دندان‌، فاصله‌ بین دندانی و پوشش دندان‌ شکسته و نامرتب را برطرف نمود. لمینت روی سطح جلویی دندان‌ به کار می‌رود و با پوششی زیبا و یکدست باعث بالا بردن اعتماد به نفس افراد می‌شود تا لبخندی زیبا و دندان‌ هایی سفید داشته باشند، دندانپزشکان انجام لمینت دندان را برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌ کنند. ونیرهای پرسلین می‌تواند لبخند زیبا و جذابی به شما هدیه دهد که رسیدن به این ظاهر زیبا هزینه هایی در بر خواهد داشت. گاهی اوقات بوی بد دهان پس از نصب لمینت دندان شما را آزار می دهد. این بوی بد ناشی از بیماری های لثه یا بیماری های داخلی بدن می باشد که باید درمان شود. در موارد نادر در صورتی که نصب نادرست لمینت موجب گیر کردن ذرات غذا و رشد باکتری اطراف لثه شود باید ونیر دندان را جایگزین نمود. جهت کسب اطلاعات در خصوص لمینت‌ دندان ها با ما همراه باشید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان که به علت جنس آن برخی از دندانپزشکان آن را ونیر گفته می شود یک روکش همرنگ دندان و نازک و با دوام است که روی سطح بیرونی دندان‌ بالا و پایین را می‌ پوشاند و ظاهر دندان‌ را از لحاظ رنگ، اندازه و شکل تغییر می‌دهد.

لمینت‌ علاوه بر خواص ظاهری که برای دندان‌ دارد مزایای دیگر مانند افزایش طول عمر دندا‌ن‌ و بالا بردن مقاومت مینای دندان را دارد نصب و انجام صحیح فرآیند لمینت دندان از اهمیت بالا برخوردار است. برای چسباندن لمینت به دندان‌از یک اشعه خاص و یک نوع رزین حساس به نور استفاده می‌ کند.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان از نظر نوع مواد به دو دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت

 که با هم تفاوت‌ زیادی دارند. لمینت سرامیکی از جنس سرامیک یا چینی است و برای نصب روی دندان نیاز به تراش دندان طبیعی دارد. این دو نوع لمینت دندان از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند که با مشورت دندانپزشک شرایط دندان شما و بودجه روش لمینت مناسب خود را می‌توانید انتخاب کنید.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت سرامیکی که به آن پرسلن می گویند یک پوشش نازک سرامیکی با قطر کم است. لمینت سرامیکی با توجه به قالب دندان‌ در لابراتوار ساخته می‌شود. بعد از تراش دندان توسط دندانپزشک با کمک مواد مخصوص روی دندان محکم می‌شود.

لمینت دندان کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی به صورت مستقیم روی دندان اعمال می‌شود از جنس پلیمر همرنگ با دندان است و در مطب دندانپزشک این ماده ابتدا به شکل خمیر در می‌آید و روی دندان گذاشته می شود و با تابش لیزر روی دندان محکم خواهد شد. در این نوع لمينت دندان نیاز به تراشیدن دندان نیست و به صورت مستقیم کامپوزیت‌ روی دندان قرار خواهد گرفت و یک لایه محافظ روی مینای دندان است.

فرق کامپوزیت و لمینت دندان چیست؟

  • فرق کامپوزیت و لمینت دندان در جنس آن‌ها می باشد لمینت سرامیکی از جنس چینی و کامپوزیت از جنس پلیمر است.
  • لمینت در لابراتوار و کامپوزیت در مطب ساخته می‌شود.
  • قیمت لمینت دندان بیشتر از کامپوزیت می باشد.
  • لمینیت ثبات رنگ بیشتر نسبت به کامپوزیت دارد.
  • عمر ونیر دندان سرامیکی از کامپوزیت بیشتر خواهد بود.
  • در کامپوزیت دندان تراش کمتر نسبت به لمینت نیاز است.
  •  انجام ونیر دندان نیاز به بی حسی دارد.
  • طول درمان ونیر سرامیکی از کامپوزیت بیشتر خواهد بود.

مراحل ونیر لمینت دندان چگونه است؟

فرآیند ساخت و اعمال ونیر دارای مراحل مختلف است که با توجه به تعداد دندان، تشخیص دندانپزشک، نوع ونیر می‌تواند مراحل طولانی‌ شود. مراحل ونیر دندان به شرح زیر می باشد.

مرحله اول: قالب‌گیری

بعد از انجام مشاوره، عکس برداری و حل کردن مشکلات دندان مثل پوسیدگی اولین مرحله از مراحل لمینت دندان قالب گیری می باشد. دندانپزشک در این جلسه روی سطح دندان را با توجه به ضخامتونیر تراش می‌دهد و سطح دندان صاف می کند.

دندان را طوری تراش می‌دهد تا سطح دندان‌ صاف شود و آسیب به مینای دندان وارد نشود. برای این که بیمار دردی حس نکند قبل از تراش دندان از بی حسی استفاده می‌کند. بعد از تراش دندان دندانپزشک قالب گیری از دندان را انجام می‌دهد و قالب را به لابراتوار می‌فرستد. آماده شدن لمینت ها 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تراش دندا‌ن‌ را حساس می‌کند به همین علت در طول این مدت دندانپزشک از پوشش‌ موقت برای محافظت از دندان‌ استفاده می‌کند.

مرحله دوم: اتصال ونیر به دندان

قبل از دائم کردن ونیر، دندانپزشک لمینت‌ آماده شده را به صورت موقت روی دندان قرار می‌دهد تا فرم و اندازه آن را بررسی نماید. دندان را کمی تراش می‌دهد تا سطح دندان زبر شود و چسبندگی دندان برای اعمال ونیر بیشتر شود. با کمک یک رزین مخصوص و حساس به نور لمینت را روی دندان قرار می‌دهد و با تاباندن پرتو لیزری ونیر را روی دندان محکم می‌کند. چند هفته پس از نصب لمینت به دندانپزشک مراجعه کنید.

عوارض ونیر لمینت دندان

بعد از ونیر عوارض لمینت دندان شامل حالتان می شود مانند:

  • حساسیت و درد بعد از انجام ونیر
  • جدا شدن ونیر از روی دندان

معایب ونیر لمینت دندان

  • امکان ترمیم لمینت وجود ندارد و باید تعویض شود.
  • بعد از نصب ونیر امکان تغییر رنگ وجود ندارد.
  • لمینت دندان جزو درمان‌گران دنداپزشکی می باشد.
  • انجام مراحل ونیر دندان بعلت تراش دندان برگشت ناپذیر  خواهد بود.
  • در صورت عدم نصب صحیح دندان‌ زیر ونیر دچار پوسیدگی  می شود.
لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – لمینت

خوردن چه خوراکی هایی می تواند منجر به بوی بد دهان شود؟

اگر خوراکی هایی که بوی تند دارند مانند سیر یا پیاز بخورید و پس از آن دندان و زبان را مسواک نزنید و یا از دهانشویه مناسب استفاده نکنید احتمال ایجاد بوی بد دهان افزایش می یابد. این بو تا زمانی که ذرات غذایی داخل دهان یا بین لمینت وجود داشته باشند از بین نخواهد رفت.

اگر به طور مرتب و روزانه دندان‌ها را مسواک نزده و نخ دندان نکشید ذرات غذایی بین لمینت یا سایر دندان ها گیر کرده و به تدریج موجب رشد باکتری بین لمینت  سرامیکی، لثه و زبان می شود. گسترش این باکتری بوی بد دهان را ایجاد می کند. برای خلاص شدن از شر این بوی بد از دهانشویه آنتی باکتریال مناسب برای از بین بردن باکتری استفاده کنید.

اگر ونیر را به درستی تمیز نکنید ایجاد بوی بد دهان طبیعی است. سیگار کشیدن و جویدن تنباکو و مواد خوراکی شبیه این موجب بوی بد دهان، زرد شدن دندان و تحریک لثه می شود.

 برای جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان پس از نصب ونیر سرامیکی این عادات بد و سبک ناسالم زندگی را کنار بگذارید.

چه مشکلاتی در سلامت عمومی بدن می تواند بوی بد دهان را ایجاد کند؟

وجود بوی بد در دهان و یا مزه بد هنگام خوردن غذا نشانه بیماری لثه یا پریودنتال می باشد. بیماری لثه موجب می شود پلاک اطراف لمینت دندان شکل گیرد. این باکتری موجب تشکیل توکسین می شود که لثه را ملتهب می کند. اگر این التهاب لثه ادامه پیدا کند لثه، استخوان فک و لمینت سرامیکی آسیب می بیند.

وجود پوسیدگی در دندان زیر ونیر سرامیکی ممکن است دلیل بوی بد دهان باشد. پس از نصب ونیرو لمینت دندان پزشک از شما می خواهد که هر ۶ ماه یکبار به مطب یا کلینیک دندان مراجعه کنید تا شرایط دندان زیر آن را بررسی کند و اگر هر کدام از آن‌ها دچار پوسیدگی شده پیش از به وجود آمدن مشکلات جدی از جمله عفونت و بوی بد دهان آن را درمان کند.

 مصرف برخی از داروهای خاص که دهان را خشک می کند موجب ایجاد بوی بد دهان می شود. در این شرایط باید از مرطوب کننده دهان یا دهان شویه مناسب استفاده شود.

 برخی بیماری های خاص مانند عفونت ریه، ریفلاکس معده، دیابت و مشکلات کبد و کلیه بوی بد دهان را ایجاد می کند که گاهی اوقات همزمان با نصب لمینت سرامیکی به وجود آمده به آن‌ها نسبت داده می شود. وجود بوی بد دهان نشانه بیماری جدی تری است که باید با مراجعه به پزشک به تشخیص و درمان آن بپردازید.

چطور می توانم پس از نصب ونیرهای سرامیکی از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری کنم؟

حفظ بهداشت دهان و دندان: مسواک زدن دوبار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید برای رفع ذرات غذا و پلاک ضروری است. مسواک زدن پس از هر وعده غذایی مهم است. زبان خود را نیز باید مسواک بزنید. هر ۲ تا ۳ ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید. از نخ دندان یا تمیز کننده بین دندانی برای زدودن ذرات غذا و پلاک بین هر کدام از دندان و ونیر استفاده کنید. دهانتان را با دهانشویه ضد باکتری بشویید. در صورتی که تمام این موارد را رعایت کنید به بیماری دهان و دندان، دهان خشک یا مشکلات دیگری که بوی بد دهان را ایجاد می کند مبتلا نخواهید شد.

اولین توصیه دندان پزشکان پس از نصب ونیر سرامیکی به افراد سیگاری ترک سیگار است عادت به سیگار کشیدن موجب می شود سریع به بیماری  پریودنتال مبتلا شوید و بوی بد دهان در افراد سیگاری بیشتر احساس می شود.

آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب به مرطوب نگهداشتن محیط دهان کمک می کند و از مبتلا شدن به بیماری دهان خشک که بوی بد دهان را ایجاد می‌کند جلوگیری می کند.

جویدن آدامس  بدون شکر یا مکیدن آب نبات نعنایی موجب تولید آب دهان بیشتر شده که به زدودن باکتری، ذرات غذا از لثه و میان لمینیت کمک می کند.

اگر در وعده‌ غذایی خود از مواد غذایی بودار مانند سیر و پیاز زیاد استفاده می کنید بوی بد دهان شما ناشی از همان ها می باشد. لیستی از داروهایی که مصرف می کنید تهیه کنید و به دندانپزشک نشان دهید  مصرف برخی از داروها بوی بد دهان را ایجاد می کند.

چطور می توان بوی بد دهان را پس از نصب ونیر سرامیکی درمان کرد؟

دندانپزشک می تواند در تشخیص دلیل ایجاد بوی بد دهان و درمان آن کمک کند. اگر دندان پزشک تشخیص دهد که دهان، لثه دندان کاملا سالم است نیازی به تغییر عادات حفظ بهداشت دهان و دندان نخواهید داشت و به یک متخصص داخلی برای تشخیص منشا بوی بد دهان مراجعه کنید. اگر بوی بد دهان ناشی از بیماری‌ لثه باشد دندانپزشک با تجویز دارویا ارجاع  به پریودنتیست که متخصص درمان بیماری لثه و دهان است به شما کمک می کند.

از چه محصولاتی پس از لمینت کردن می توانم استفاده کنم تا از بوی بد دهان جلوگیری شود؟

دهانشویه آنتی سپتیک جلوی رشد باکتری که دلیل بوی بد دهان هستند را می گیرند. از دندان پزشک بخواهید بهترین دهانشویه مناسب با شرایط شما را تجویز کند.

اگر شما عزیزان به دنبال کلینیکی معتبر جهت درمان دندان های خود بدون داشتن هیچ گونه عوارض درمانی و هزینه‌های درمانی معقول می باشید پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فرحزاد می‌باشد.

لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – لمینت

آشنایی بیشتر با کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی فرحزاد

 کلینیک فوق تخصصی فرحزاد یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی در سطح جهانی است که آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان برای داشتن لبخندی زیبا تر می‌باشد. شما با مراجعه به کلینیک تخصصی فرحزاد زیر نظر بهترین کادر درمانی و متخصصان دندانپزشک ما قرار خواهید گرفت و درمان خود را در سریع‌ترین زمان آغاز می نمایید.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فرحزاد یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی است که دارای محیطی تمیز و آرام بخش می باشد تا شما عزیزان در حین درمان عوارض درمانی و استرس و اضطراب را تحمل نکنید با مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی فرحزاد از تخفیفات این کلینیک بهره مند شوید و لبخندی زیباتر را به خود اختصاص دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017829

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/farahzaddentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

farahzaddentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/R2faM

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

بازسازی دندان چیست؟
مراحل قالب گیری دندان برای روکش
چگونه از دندان کودکان مراقبت کنیم
آسیب شناسی دهان و فک و صورت
بهترین روش ترمیم دندان
ترتیب افتادن دندان شیری

برچسب‌ها

ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک ارتودنسی چیست افتادن پست دندان انواع ارتودنسی انواع لمینت دندان باندینگ دندان بلیچینگ دندان چیست حداکثر سن برای ارتودنسی درمان تحلیل لثه درمان عفونت لثه در خانه روکش دندان چیست سلامت دهان و دندان کودکان عصب کشی دندان جلو عصب کشی دندان عقل عصب کشی دندان پوسیده عصب کشی دندان چیست عفونت ریشه دندان شکسته عفونت ریشه دندان پر شده عوارض لمینت دندان عوارض کامپوزیت دندان فلوراید تراپی دندان بزرگسالان فیلم کاشت دندان بدون ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان قیمت بلیچینگ دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت لیفت لثه قیمت کاشت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان چیست لیفت لثه چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان هزینه جراحی فک پر کردن جای خالی دندان با کامپوزیت پر کردن دندان پر کردن دندان با لیزر کاشت دندان ایمپلنت کاشت دندان با بریج کاشت دندان بدون ایمپلنت کاشت دندان دائمی کاشت دندان مصنوعی کامپوزیت دندان چیست کنده شدن روکش دندان

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir