همه چیز در خصوص بلیچینگ دندان

همه چیز در خصوص بلیچینگ دندان

همه چیز در خصوص بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان جزو اولين خدمات بهداشتی و آرايشی است که امروزه انجام می شود و محبوبيتش روز به روز بيشتر  می شود. ۸۰% از امريکايی های بين ۱۸ تا ۴۹ سال به دنبال سفيد کردن دندان هایشان می باشند. اين آمار در خانم ها به ۸۵% نيز می رسد. امریکایی ها بيش از ۴٫۱ میلیون دلار را سالانه صرف خريد محصولات سفيد کننده دندان می کنند. يکی از چيزهايی که افراد در ملاقات با دیگران به آن دقت می کنند لبخند فرد است. سفيد کردن دندان از ساده ترين راه ها برای بهبود ظاهر، ايجاد تاثير مثبت و به دست آوردن ظاهر جوانتر و زيباتر است. دندان ها به مرور زمان تغيير رنگ می دهند و زرد می شوند. سفيد کردن دندان ها عمليات پزشکی نمی باشد، که روی دندان ها انجام شود و باعث بالا بردن سلامت دندان ها نمی شود و فقط دندان ها را سفیدتر کند. بلیچینگ دندان ها روشی است که شما با استفاده از آن لبخندی زیبا تر را خواهید داشت. اگر شما عزیزان هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می باشید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

علت تغيير رنگ دندان ها چيست؟

عوامل متعددی در تغيير رنگ دندان ها تاثير دارد مانند بالا رفتن سن، کشيدن سيگار، عوامل وراثتی، مصرف غذاها و نوشيدنی های رنگ دار، رنگ داروها، و تخريب های شيميايی. از متداول ترين دلايل عوض شدن رنگ دندان مصرف دارو، قهوه، چای، و سيگار می باشد. افرادی که عادت به مصرف بيش از اندازه نوشابه دارند با این مشکل مواجه می شوند. چهار عامل مهم وجود دارد که بر رنگ دندان ها تاثير دارد.

۱- ژنتيک

ژنتیک در رنگ دندان نقش موثری دارد. برخی افراد به طور طبيعی دندان های سفيدتری دارند.

۲- بيماری ها

بیماری ها عامل موثری در اين رابطه هستند. برخی داروها باعث تغيير رنگ دندان ها می شوند. اگر تغيير رنگ دندان های شما به خاطر مصرف داروی خاصی است حتما اين مسئله را با دندانپزشک مطرح نمایید.

۳- سيگار کشيدن

سيگار کشیدن هم باعث زرد شدن دندان ها شود. از بين بردن لکه های ایجاد شده از سیگار زمان بيشتری نیاز دارد. لکه ایجاد شده از نيکوتين ۱ تا ۳ ماه طول می کشد تا به حالت اول برگردند. استفاده از تنباکو باعث از دست رفتن سفيدی دندان ها و تغيير رنگ دندان ها می شود.

۴- بالا رفتن سن نيز

بالا رفتن سن با زرد شدن دندان ها در ارتباط می باشد. مينای دندان قسمت سخت خارجی دندان است. مینای دندان به مرور زمان نازک می شود و باعث می شود لايه زرد داخل مشخص شود. اکثر اين لکه ها به رنگ زرد و قهوه ای می باشند و از جمع شدن پلاک دندان، لکه های غذا، و بهداشت ضعيف ایجاد می شود. تغيير رنگ دندان مربوط به بالا رفتن سن در هر ۹ نفر از ۱۰ نفر ايجاد خواهد شد. از بين بردن اين لکه ها با روش بلیچینگ دندان راحت و سريع انجام می شود و با استفاده از روش های خانگی  بين ۱ تا ۶ هفته زمان نیاز دارد.

روش های سفید کردن دندان

۱- بلیچینگ دندان در مطب

این روش برای تغيير دادن رنگ آن‌ها استفاده می شود دندانپزشک کار بلیچینگ دندان ها را در مطب انجام می دهد. محلولی که برای بلیچینگ دندان استفاده می شود شامل پروکسيدی غليظ در حدود ۳۵% است. پزشک با استفاده از روش بلیچینگ دندان در مطب و در يک جلسه رنگ دندان ها را ۱۲ تا ۱۴ درجه سفيدتر می کند.

۲- بلیچینگ دندان در خانه

خودتان می توانيد با استفاده از وسایلی که از دندان پزشکتان خريد می کنيد بلیچینگ دندان را در خانه انجام دهيد. دندانپزشک ژلی برای شما تهيه می کند. شما باید این ژل را به مدت دو هفته هر شب چهار ساعت روی دندان های خود بماليد. اين ژل بين ۱۰ تا ۱۵ درصد پروکسيد دارد و می توانند رنگ دندان ها را ۸ درجه سفيد تر کند.

۳- استفاده از خمير دندان های ارزان موجود در بازار

اين خميردندان ها ۴ درصد پروکسيد دارند و می تواند ۲ تا ۳ درجه دندان ها را سفيدتر کنند.

بلیچینگ هميشه هم جواب نمی دهد!!

اگر شما در دندان های جلو پر کردگی همرنگ داشته باشيد روش بلیچینگ دندان روی دندان های شما  جواب نمی دهد. محلول بلیچینگ رنگ اين مواد را نمی تواند تغيير دهد و زردی اين قسمت را نمايانتر خواهد کرد. بهتر است قبل از استفاده از هر روش سفيد کننده دندان با دندانپزشک مشورت کنيد.

برای انجام بلیچینگ چه اقداماتی لازم است؟

پزشک ابتدا لثه بیمار را بررسی می کند و اگر نیاز  به جرم‌گیری داشت و انجام جرم‌گیری باعث ایجاد  حساسیت‌ نمی شد جرم گیری را انجام می دهد و اگر حساسیت ایجاد کرد عمل بلیچینگ به دو هفته بعد موکول خواهد شد. بلیچینگ دندان در صورتی موفقیت آمیز است که بیمار مستعد کمبود تغذیه، قند خون یا اعتیاد نباشد.

چه نوع دندان‌ هایی مستعد عمل بلیچینگ هستند‌؟

دندان‌ هایی که به رنگ زرد یا قهوه‌ای تمایل دارند نتیجه بهتری می‌گیرند و افرادی  که دندان‌ هایی با رنگ خاکستری دارند متقاضی ایده‌آلی برای بلیچینگ نیستند و در صورت نیاز باید از لمینت برای رهایی از لکه‌ها و بد‌رنگی دندان استفاده کنند.

بلیچینگ دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – بلیچینگ دندان

تاثير بلیچینگ چه مدت زمان باقی می ماند؟

سفيد کردن دندان ها روشی دائمی نيست. دندان ها دوباره به مرور زمان تغيير رنگ خواهند داد. افرادی که بيش از اندازه از مواد غذايی و نوشيدنی هايی رنگی استفاده می کنند دندان هایشان تغيير رنگ می دهد. اما افرادی که کمتر از اين مواد رنگی استفاده می کنند می توانند سفيدی دندان را تا سال ها داشته باشند.

بلیچینگ مناسب چه کسانی می باشد؟

همه افراد می توانند بلیچینگ دندان را انجام دهند. با انجام مراحل تشخیص و معاینه دهانی دندانپزشک  منتخبین مناسب برای درمان سفید کردن دندان ها را مشخص خواهد می کند.

عملکرد ماده بلیچینگ دندان چگونه است؟

ژل بلیچینگ درون یک تری نازک که روی دندان ها منطبق می شود ریخته می شود. این ژل با شکستن مولکول هیدروژن پراکسید که عامل شیمیایی فعال موجود در ژل است اکسیژن آزاد می کند و این اکسیژن به درون مینا و عاج دندان نفوذ کرده و لکه های رنگی را از بین می برد.

آیا بلیچینگ و سفید کردن دندان ها  قابل اطمینان و بی ضرر می باشد؟

سفید کردن دندان ها با هیدروژن پراکسید و تحت نظارت دندانپزشک برای دندان ها و لثه  کاملا بی ضرر است.

عوارض جانبی بلیچینگ دندان

برخی افراد پس از انجام بلیچینگ دندان حساسیت دندانی موقتی را تجربه خواهند کرد. این علائم تا ۳ روز پس از اتمام درمان از بین می رود.

دندان ها به روش بلیچینگ چه مدت سفید می مانند؟

دندان ها همیشه از آن‌چه پیش از درمان بوده اند سفیدتر می مانند. ماندگاری این روش به مراقبت فرد بستگی دارد. برخی بیماران مایلند هر یک و یا دو سال به مدت یکی دو روز با استفاده از این ژل دندان های خود را سفید کنند. این روش در بیمارانی که بطور مداوم از مواد رنگی مانند: قهوه، کافئین و تنباکو استفاده می کنند  مفید خواهد بود. در صورت رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی شما دچار هیچ گونه عوارضی نخواهید شد.

سخن آخر درباره بلیچینگ دندان ها

روش های متعددی جهت سفید کردن دندان ها با روش دندانپزشکی، خانگی و یا اقلام موجود در داروخانه ها امروزه وجود دارد. اما بهترین نوع روش جهت سفید کردن دندان ها در سریع‌ترین زمان و لبخندی زیباتر روش درمانی بلیچینگ دندان ها می باشد. این روش دارای انواع مختلف کلینیکی و خانگی می باشد که شما می توانید از لبخندی سفید تر برخوردار شوید. بلیچینگ دندان ها توسط متخصص در کلینیک در سریع ترین زمان به شما جوابگو می‌باشد. به طور کلی بلیچینگ دندان ها دارای عوارضی جانبی نمی باشد. مدت درمان آن تنها در یک جلسه توسط متخصص برای شما انجام می شود که دارای طول عمر ۱ الی ۲ سال می باشد. اگر شما عزیزان هم به دنبال کلینیکی معتبر جهت بلیچینگ کردن دندان های خود با خیال آسوده می باشید پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی فرحزاد می باشد.

بلیچینگ دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران – بلیچینگ دندان

آشنایی بیشتر با کلینیک دندانپزشکی فرحزاد

کلینیک دندانپزشکی فرحزاد یکی از معتبرترین کلینیک دندانپزشکی است که در سطح جهانی و با استفاده از بهترین روش های متداول دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی فرحزاد لبخند زدن زیبا تری را تجربه خواهید کرد. کلینیک دندانپزشکی فرحزاد زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی مجرب و با استفاده از روش های متداول دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017829

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/farahzaddentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندان پزشکی فرحزاد تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

farahzaddentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

بازسازی دندان چیست؟
مراحل قالب گیری دندان برای روکش
چگونه از دندان کودکان مراقبت کنیم
آسیب شناسی دهان و فک و صورت
بهترین روش ترمیم دندان
ترتیب افتادن دندان شیری

برچسب‌ها

ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک ارتودنسی چیست افتادن پست دندان انواع ارتودنسی انواع لمینت دندان باندینگ دندان بلیچینگ دندان چیست حداکثر سن برای ارتودنسی درمان تحلیل لثه درمان عفونت لثه در خانه روکش دندان چیست سلامت دهان و دندان کودکان عصب کشی دندان جلو عصب کشی دندان عقل عصب کشی دندان پوسیده عصب کشی دندان چیست عفونت ریشه دندان شکسته عفونت ریشه دندان پر شده عوارض لمینت دندان عوارض کامپوزیت دندان فلوراید تراپی دندان بزرگسالان فیلم کاشت دندان بدون ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان قیمت بلیچینگ دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت لیفت لثه قیمت کاشت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان چیست لیفت لثه چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان هزینه جراحی فک پر کردن جای خالی دندان با کامپوزیت پر کردن دندان پر کردن دندان با لیزر کاشت دندان ایمپلنت کاشت دندان با بریج کاشت دندان بدون ایمپلنت کاشت دندان دائمی کاشت دندان مصنوعی کامپوزیت دندان چیست کنده شدن روکش دندان

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir