تعداد دندان های شیری

تعداد دندان های شیری

تعداد دندان های شیری

اولین دندان هایی که در دهان کودکان رشد می کنند دندان های شیری نام دارند. از شش ماهگی شروع به رشد کرده و در ۳ سالگی کامل می شوند.

تعداد دندان های شیری کودک ۲۰ عدد می باشد. از سن ۵ سالگی دندان های دائمی جای دندان های شیری را می گیرند. کودکان ۲۰ عدد دندان شیری دارند که در هر فک ۱۰ عدد دندان شیری قرار دارد.

تکامل دندان های شیری

این فرآیند از دوران جنینی آغاز خواهد شد پس به مادران باردار توصیه می شود در تغذیه خود دقت کنند، زیرا تغذیه مناسب سلامت دندان های کودک  شما را تضمین خواهد کرد.

دندان ها از ۴ بخش تشکیل شده اند:

۱- مینای دندان

۲- عاج دندان

۳- پالپ دندان

۴- ریشه دندان

در کودکان دندان ها طبق اصول خاصی شروع به رشد می کنند، والدین باید به این نکته توجه کنند، که دندان های قرینه به فاصله زمانی ۶ ماه از یکدیگر رشد خواهند کرد و نباید بیشتر از این مدت زمان ببرد.

اولین دندان های شیری که در دهان کودک شما رشد می کند ۴ دندان میانی است، پس از آن ۴ دندان میانی طرف دیگر رشد خواهد کرد و پس از آن ۴ دندان كرسی اول و بعد از آن ۴ دندان نيش رشد می کند و در آخر ۴ دندان کرسی دوم رشد خواهد کرد.

دندان های شیری
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان های شیری

اهمیت دندان های شیری

والدین باید مراقب دندان های شیری کودکشان باشند  باید هر ۲۰ دندان شیری کودک سالم باشد تا دندان های دائمی به صورت صحیح در جای خودشان به درستی رشد کنند.

اگر سلامت دندان های شیری حفظ شود، رویش دندان های دائمی نیز سالم و مرتب خواهد بود‌.

علائم و نشانه‌های رویش دندان نوزادان

نوزادانی که در حال رشد دندان هایشان هستند بیشتر از حد معمول آب دهان خود را بیرون می‌آورد. شما باید یک پارچه تمیز و نرم در دسترس داشته باشید تا بتوانید صورت نوزاد خود را پاک کنید. ممکن است کودک برای ماساژ لثه‌های دردناک خود شروع به گاز گرفتن و جویدن هر چیزی کند.

لثه‌ها ممکن است قرمز و متورم شده و هنگام لمس حساس باشند. شما باید لثه‌ها را به آرامی ماساژ دهید و یا یک اسباب بازی مخصوص لثه، را در اختیار نوزاد خود قرار دهید. معمولاً هنگام رویش دندان‌، نوزادان تب پایینی دارند.

دندان های شیری
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان های شیری

مراقبت از دندان‌ های شیری

شروع بهداشت دهان و دندان باید از سنین پایین باشد، تا از سلامت دندان‌ های دائمی در حال رشد محافظت کند. شما باید با استفاده از یک پارچه مرطوب به تمیز کردن لثه‌های کودک قبل از رویش واقعی دندان‌ های شیری بپردازید.

پس از جوانه زدن و رشد اولین دندان، باید شروع به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کنید. اکثر کودکان تا حدود هشت سالگی در مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به کمک والدین نیاز دارند. در سن سه سالگی، باید خمیر دندان شیرخوار را به خمیردندان مخصوص کودکان که حاوی فلوراید یا زایلیتول است تبدیل کنید تا به محافظت از دندان‌ ها در برابر پوسیدگی کمک کند.  معاینات و تمیز کردن منظم دندانپزشکی یک بخش مهم از مراقبت دندان‌ های شیری می باشد.

دندان‌ های شیری و تضمین سلامت بدن

دندان‌ های شیری نقش اساسی در سلامت بدن نوزاد  دارد. با این که کودک شما برای مدت کوتاهی دندان‌ های اولیه خود را دارد باز هم نیاز به مراقبت از آن ها اهمیت ویژه ای دارد. مراقبت صحیح از دندان‌ های شیری به شما اطمینان می دهد که کودک شما دارای دندان‌ های سالم برای رشد، گفتار و تغذیه مناسب خواهد بود.

دندان های شیری
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان های شیری

ریشه دندان‌ های شیری

دندان‌ های قدامی و نیش دارای یک ریشه می باشند و دندان‌ های خلفی دارای دو الی سه ریشه هستند.

طول ریشه دندان‌ های شیری  بین 10 الی 15 میلی‌متر خواهد بود. ریشه ها در طول زندگی کودک به تدریج و  تحلیل می‌روند و هنگامی‌ که ریشه  به طور کامل تحلیل رفت زمان افتادن دندان شیری و جایگزینی دندان دائم فرا خواهد رسید.

روند پیشرفت پوسیدگی

پوسیدگی دندان‌ های کودک در ابتدا شامل تحلیل نقاط کوچکی در مینا است، اگر در این مرحله درمان‌های مورد نیاز برای کودک انجام نشود، پوسیدگی ها به تدریج گسترش‌ می یابند و به عاج دندان نفوذ خواهند کرد. در این مرحله کودک کم‌کم دردهایی در ناحیه دندان پوسیده احساس می کند. اگر درمان لازم در این مرحله انجام نگیرد پوسیدگی پیشرفت کرده و به عصب دندان شیری خواهد رسید.

درباره کلینیک دندانپزشکی فرحزاد

کلینیک دندانپزشکی فرحزاد دارای متخصصان و دستگاه های به روز دندانپزشکی آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد. کلینیک دندانپزشکی فرحزاد دارای کادری مجرب و متخصص می باشد که در زمان رشد دندان ها دائمی فرزندان شما می توانند بهترین روند رویش دندان را با استفاده از تخصص و مهارت های لازم برای شما و فرزندانتان داشته باشد.

دندان های شیری
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران – دندان های شیری

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

02191017829

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/farahzaddentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی فرحزاد تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود. میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

farahzaddentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://farahzaddentalclinic.ir/t2ot

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/TuFE1

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/Af2Yp32I

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

بازسازی دندان چیست؟
مراحل قالب گیری دندان برای روکش
چگونه از دندان کودکان مراقبت کنیم
آسیب شناسی دهان و فک و صورت
بهترین روش ترمیم دندان
ترتیب افتادن دندان شیری

برچسب‌ها

ارتودنسی ثابت ارتودنسی متحرک ارتودنسی چیست افتادن پست دندان انواع ارتودنسی انواع لمینت دندان باندینگ دندان بلیچینگ دندان چیست حداکثر سن برای ارتودنسی درمان تحلیل لثه درمان عفونت لثه در خانه روکش دندان چیست سلامت دهان و دندان کودکان عصب کشی دندان جلو عصب کشی دندان عقل عصب کشی دندان پوسیده عصب کشی دندان چیست عفونت ریشه دندان شکسته عفونت ریشه دندان پر شده عوارض لمینت دندان عوارض کامپوزیت دندان فلوراید تراپی دندان بزرگسالان فیلم کاشت دندان بدون ایمپلنت قیمت ایمپلنت دندان قیمت بلیچینگ دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت لیفت لثه قیمت کاشت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان چیست لیفت لثه چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان هزینه جراحی فک پر کردن جای خالی دندان با کامپوزیت پر کردن دندان پر کردن دندان با لیزر کاشت دندان ایمپلنت کاشت دندان با بریج کاشت دندان بدون ایمپلنت کاشت دندان دائمی کاشت دندان مصنوعی کامپوزیت دندان چیست کنده شدن روکش دندان

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir